حضور فیلم کوتاه «خودکشی به سبک نیچه» در چهل و سومین جشنواره بین‌المللی فیلم ونکوور

هنر

فیلم کوتاه ایرانی «خودکشی به سبک نیچه» به نویسندگی و کارگردانی پیام کردستانی، در چهل و سومین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونکوور (VIFF) به رقابت با دیگر آثار بین‌المللی می‌پردازد. این فیلم که تهیه‌کنندگی مشترک آن بر عهده پیام کردستانی و بهمن رضائی است، در شهرک سینمایی غزالی تهران فیلمبرداری شده و اکنون در معرض نمایش جهانی قرار گرفته است.

جشنواره فیلم ونکوور که از تاریخ ۲۶ سپتامبر تا ۶ اکتبر (۵ تا ۱۵ مهر ماه) در شهر ونکوور کانادا برگزار می‌شود، به عنوان یکی از مهم‌ترین رویدادهای سینمایی جهان شناخته می‌شود و میزبان آثاری از سراسر دنیا است. این جشنواره که از سال ۱۹۸۲ فعالیت خود را آغاز کرده، هدف خود را افزایش درک متقابل بین ملت‌ها از طریق هنر سینما قرار داده و به ترویج و پیشرفت سینما می‌پردازد.

«خودکشی به سبک نیچه» پیش از این در جشنواره‌های مختلف داخلی و بین‌المللی حضور یافته و موفق به کسب جوایز متعددی شده است. این فیلم در جشنواره فیلم کوتاه تهران، جایزه‌هایی چون بهترین فیلم، بهترین فیلمنامه اقتباسی و بهترین تدوین را از آن خود کرده و در جشنواره‌های دیگری نظیر جشنواره فیلم‌های کردی برلین نیز به عنوان بهترین فیلم شناخته شده است.

در خلاصه داستان فیلم آمده است: «وقتی تنها قابلهٔ شهر تصمیم به خودکشی می‌گیرد…»، این توصیف ساده ماجراجویی درونی شخصیت‌ها و تأثیر اعمال آن‌ها بر جامعه اطرافشان را به تصویر می‌کشد.

بازیگران این فیلم شامل بختیار پنجه‌ای، فرشید گویلی، اسوه صادقی، سعید احمدی، محمدرئوف محمدی و مریم بوبانی هستند که هر کدام به نوبه خود توانسته‌اند به خوبی نقش‌های خود را ایفا کنند.

عوامل فیلم نیز شامل تهیه‌کنندگان پیام کردستانی و بهمن رضائی، مجری طرح حسین بشگرد، مدیر فیلمبرداری بهروز بادروج، تدوین‌گر حمید نجفی‌راد، صدابردار هادی ساعدمحکم و دیگر افراد موثر در تولید این اثر هستند که با همکاری هم یک فیلم کوتاه قابل توجه را به مخاطبین عرضه داشته‌اند.

, , , , , , , , , ,
پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید